Via diverse acties is de bouw van een wees(T)huis in het jungledorpje Kakandeh mogelijk geworden.
Er is 4000 m2 junglegrond aan onze stichting beschikbaar gesteld en nadat de eerste bouwwerktuigen waren aangeschaft is in 2021 de grond bouwrijp gemaakt.
In september 2021 is het gelukt om de eerste fase (de bouw van de muren en het dak van het eerste gedeelte) af te ronden. De volgende fase was het bewerken van de muren en het plaveisel. Het gebouw is neergezet rond een centraal plein en bestaat o.a. uit 6 tweepersoonsslaapkamers voor de kinderen, een slaapkamer voor de toezichthoudende pleegouders en een separaat toiletgebouw met 4 toiletruimtes.
In december 2022 heeft de feestelijke opening en ingebruikname van het wees(T)huis plaatsgevonden.
In 2023 is er een buitenkeuken aangelegd en zijn er voorzieningen geleverd om thuis-onderwijs mogelijk te maken (zoals krijtborden, schoolbanken en -stoelen).
In december 2023 is gestart met de aanleg van een vaste waterput; zodra deze in gebruik zal worden genomen willen we een groente- en fruittuin aanleggen op het terrein van het huis.
In de nabije toekomst willen we een binnenkeuken aanbouwen -Sierra Leone kent een langdurig regenseizoen- en een gemeenschappelijke overblijf/schoolruimte.