Lopende Acties

Er zijn 2 lopende acties, namelijk één op kortere termijn en één grotere, langduriger actie...

1:  In voorjaar 2025 willen we graag weer 5 grote tonnen met in totaal ruim 1100 liter aan hulpgoederen laten verschepen naar Sierra Leone. Hierbij kunt u denken aan medicijnen, schoeisel, verzorgingsproducten, schoolspullen, speelgoed, etc.
Het benodigde bedrag is 5 x €150 voor de tonnen en de verscheping hiervan plus circa €750 voor de aanschaf van de op te sturen hulpgoederen.

2: We willen graag een moestuin aanleggen op het terrein van het weeshuis. Hiermee kunnen we de kinderen een gevarieerder en gezonder voedselaanbod doen. De eenmalige kosten (aanschaf materiaal en zaden / planten) zijn ongeveer €750; de variabele kosten zijn circa €250 per jaar.

3: De helft van het jaar is het regenseizoen; in deze periode volstaat de huidige buitenkeuken niet. We zouden dus graag een (stenen) aanbouw aan het weeshuis willen laten maken; deze droge ruimte kan dan dienen als binnenkeuken en als opslagruimte. De bouwkosten zijn geraamd op circa €2500 en voor de inboedel (keukenspullen; kasten; kookgerei; etc.) is ongeveer €250-€500 benodigd.

Indien u een van onze acties zou willen steunen, dan kunt u op de pagina Hoe u kunt helpen de benodigde informatie vinden...